«За» приватні локомотиви

20.07.2018
Share

Галузь залізничних перевезень потребує кардинальних рішень, які б дали ій змогу рухатися далі. Експерти наголошують на необхідності вирішення трьох ключових питань: дефіциту тягового рухомого складу, проблем з інфраструктурою й відсутності відповідних законів, які б враховували інтереси всіх — і перевізників, і відправників, і держави. Про те, як працюється в умовах сьогодення найбільшому приватному оператору в Україні — компанії «Лемтранс», розповів ії генеральний директор Володимир Мезенцев.

— Що сьогодні собою представляє компанія «Лемтранс»? Який річний обсяг перевезень за підсумками 2017 року? Чи виправдали фінансові показники компанії ваші очікування?

— «Лемтранс» залишається безумовним лідером серед приватних операторів залізничного рухомого складу України. На цей момент компанія оперує парком з 18 тис. піввагонів.

За 12 місяців ми перевезли 51 млн 900 тис. тонн вантажів. Якщо говорити про фінансові результати, то безпосередньо виторг «Лемтранс» зріс проти попереднього року на 21%, з 9,672 млрд грн до 11,763 млрд грн. Валовий прибуток компанії становить 3,136 млрд грн, що на 29% більше, ніж 2016 року.

Попри складну економічну ситуацію в країні, ми виконуємо свої фінансові зобов’язання перед державою й робимо істотний внесок до державного бюджету.

За 12 місяців 2017 року компанія «Лемтранс» перерахувала до бюджетів усіх рівнів 698,5 млн грн. Якщо порівняти з 2016 роком, компанія збільшила податкові відрахування до державного та місцевого бюджетів на 22,4%.

Компанія є великим інвестором і роботодавцем у регіонах своєї присутності.

— Скільки компанія інвестувала у 2017р.?

— У межах інвестиційної програми розвитку 2017 року ми відновили придбання нових вагонів як за рахунок власних коштів, так і за рахунок позикових. Проти 2016 року капітальні вкладення збільшилися в 5 разів — зі 109 до 562 млн грн.

Реалізація інвестиційної програми «Лемтранс» — це один зі способів підвищення ефективності перевізного процесу в Україні. Ми абсолютно чітко розуміємо, що кожна невивезена тонна вантажу — це втрати залізниць, операторів, вантажовідправників і втрати економіки України.

— Які фактори найсуттєвіше вплинули на вантажопотік у 2017 році?

— Сьогодні, як і 2017 року, ключовим чинником, який дестабілізує ситуацію в галузі, є дефіцит тягового рухомого складу, а також проблеми з інфраструктурою. Так, оборотність вагонів збільшилася із 6–7 до 8–10 діб. Через це нам не вдалося повністю виконати заявки наших вантажовідправників. Однак, попри погіршення стану ринків і появу чинників обмежувального характеру, ми змогли мінімізувати втрати та досягти непоганих фінансових результатів. І це завдяки віддачі від проектів з оптимізації логістичних схем використання парку, вдосконалення якості послуг та зниження транспортних витрат.

— Що потрібно, у першу чергу з боку держави, щоб інфраструктурний сектор, зокрема в частині залізничних перевезень, вийшов на вищий рівень розвитку, збільшив дохідну частину і зміг реально допомогти вантажовласникам оптимізувати витрати на доставку?

— Сьогодні галузь очікує кардинальних рішень, які б дали їй змогу рухатися далі. На нашу думку, основними векторами розвитку можна вважати: реформування галузі; розвиток інфраструктури та підвищення клієнтоорієнтованості. Європейська модель розвитку залізниць передбачає повністю конкурентний ринок із забезпеченням рівних умов для всіх учасників ринку.

— Який вектор розвитку обрала компанія «Лемтранс» у рамках реалізації стратегії цілей у 2018 році?

— Ми завжди обережно підходимо до прогнозів, відзначаючи нестабільність економіки та мінливі умови на ринках. Втім, наша стратегія націлена на зростання частки в основному сегменті, підвищення операційної ефективності, а також вихід на ринок локомотивної тяги (у разі прийняття Закону про залізничний транспорт).

Ми розглядаємо варіанти розширення парку. Крім піввагонів, нашу увагу привертають зерновози та платформи. Але ми чітко розуміємо, що немає потреби купувати вагони для того, щоби робити з них склади на колесах. Треба купувати вагони, щоби вони працювали.

 

Джерело: Вісник.Рейтинг

Підписка на новини

Будьте в курсі подій