Джерело: IntermodalNews.eu
Військові дії Росії проти України порушили багато ланцюжків поставок в країні. А тим часом українські експедитори встановлюють нові рішення для вирішення нових проблем. Найважливішим завданням серед них є доставка гуманітарної допомоги з європейських країн. Спільно з польськими партнерами українські компанії успішно облаштували залізничний вантажний коридор для доставки гуманітарної допомоги, який отримав назву «Railways Helps Ukraine». Як це працює, в інтерв’ю IntermodalNews розповідає генеральний директор Levada Cargo Володимир Деменко.
Коли саме запрацював гуманітарний коридор?
Нам знадобилося буквально декілька днів від початку війни для того, щоб відреагувати та організувати роботу проекту Railway HelpsUkraine.
Ми розуміли, що найкраще можемо будувати логістику залізницею. Тому, у ситуації, коли логістичні ланцюги було порушено, дуже важливо було не опускати руки, а шукати способи допомогти. Так народилася ідея організувати гуманітарний коридор – альтернатива автомобільному.
Спочатку зателефонував Олександр Камишин (голова Укрзалізниці) та запропонував задіяти під гуманітарку пасажирські вагони, які поверталися до України після евакуації людей. Ми зателефонували партнерам, серед яких були як логістичні компанії, так і асоціації: MST Group Sp. z o.o., PCC Intermodal, CEO Club Ukraine, VR Capital, Lemtrans, EBA. Саме з них усе почалося. Тоді їхнім завданням було сформувати систему договірних відносин як з компаніями, так з представниками залізниці. Спільно розробити перші правила прийому вантажу та організувати кол-центр.
Пізніше до нас приєдналися Fundacja Współpracy Polsko-Ukraińskiej "U-WORK" та Fundacja Ukraina та багато інших. Важливо зрозуміти, що це була спільна ініціатива.
Уточніть, будь ласка, які саме компанії беруть участь у проекті?
Ми маємо колл-центр, що складається з волонтерів, які 24/7 відповідають за координацію дій приймаючи дзвінки. Наші партнери в особі українських та польських логістичних компаній закривають всі питання, що пов'язані з логістикою. УЗ та LHS – партнери, завдяки злагодженій роботі яких вдається доставляти гуманітарний вантаж із Польщі в Україну залізницею. Загалом на нашому проекті на волонтерських засадах працюють близько 20 осіб. Це люди різного віку, різних професій, із різних країн та галузей.
Коли коридором проїхав перший поїзд?
Уже першого тижня нам надали складські приміщення: Славків у Польщі та Львів в Україні. Тоді ж і пішли перші поїзди з гуманітарною допомогою зі Львова до Харкова.
11 березня 2022 року через станцію Славків до України було відправлено перші 20 вагонів гуманітарної допомоги.
З яких країн доставляються гуманітарні вантажі? І для яких українських міст та регіонів?
У перші тижні ми спостерігали велику підтримку та бажання допомогти. Завдяки небайдужим європейцям вдалося налагодити доставку гуманітарних вантажів. Машини гуманітарної допомоги були отримані від Польщі, Німеччини, Ірландії, Швейцарії, Нідерландів та Китаю. Це речі, продукти харчування, медикаменти та обладнання. Вся допомога з Європи надходить на склад у Польщі, а потім товари першої необхідності доставляються в координації з владою України в регіони.
Допомогу вже отримали Харківська, Київська, Запорізька та Луганська області. Також вантаж точково відправляли до інших регіонів, де його потребували. На даний момент система збору та доставки допомоги працює, і працює швидко.
Який термінал в Україні використовується для перевантаження гуманітарних вантажів?
Як ми вже бачимо, Росія завдає ракетних ударів у тому числі по об'єктах інфраструктури. Тому ми не називаємо локації, щоб не ставити під загрозу життя людей, які там працюють і так у дуже складних умовах. Ми не готові ризикувати людьми та можливістю продовжувати надавати допомогу.
Які типи вагонів ви зазвичай використовуєте для перевезення гуманітарної допомоги?
Наш гуманітарний коридор базується на перевезенні вагонів. Тому ми не використовуємо контейнери та вагони-платформи. Замість них ми віддаємо перевагу критим вагонам. Це пов’язано з тим, що під час активних бойових дій у країні маршрут може бути змінений, а кінцевий пункт призначення також може бути замінений на іншу станцію, якщо це необхідно. У такій надзвичайній ситуації криті вагони є ефективнішими, оскільки їх можна легко та швидше розвантажувати порівняно з контейнерами. Розвантаження одного критого вагона займає близько 2 годин. На сьогодні ми доставили в Україну понад 2000 тонн гуманітарної допомоги.
З якими труднощами стикаються учасники проекту з транспортування гуманітарних вантажів?
Нам потрібна допомога, щоб покрити логістичні витрати PKP LHS. Проте головна проблема полягає в тому, що потреба у допомозі стрімко зростає, і не лише в районах, де тривають бойові дії. Світ має зрозуміти, що війна в Україні триває і загрожує перетворитися на гуманітарну катастрофу.