Підприємства Корпорації

Лемтранс виступив на «Rail Expo — 2018»

30.10.2018

З 16 до 18 жовтня 2018 року в Києві проходила ІІ Міжнародна виставка-конференція «Rail Expo — 2018», яка вже другий рік поспіль збирає представників влади, учасників і експертів ринку.

У ключовій сесії конференції, присвяченій тяговому рухомому складу, виступив директор із розвитку компанії «Лемтранс» Дмитро Демидович. Він дав оцінку ситуації на ринку вантажних залізничних перевезень, а також розповів про перспективи лібералізації ринку тяги.

Іншими учасниками обговорення стали директор департаменту локомотивного господарства ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Павлов, директор команди підтримки реформ МІУ Олександра Клітіна, начальник відділу зовнішньої логістики АрселорМіттал Кривий Ріг Андрій Мороз, а також представники EU Railways Twinning Project і Полтавського ГЗК. Цьогоріч основними темами конференції стали потреба в лібералізації ринку тяги, а також оновлення та збереження вагонного парку.

Більшість галузевих експертів і учасників ринку сходяться на думці, що зараз ключовим чиннком, який дестабілізує ситуацію в галузі, є дефіцит тягового рухомого складу.

«У цій ситуації втрачають абсолютно всі. Оператори вагонів втрачають, тому що впав рух. Вантажовідправники втрачають, тому що вони не можуть відвантажити весь вантаж товарної продукції, яка є в них за планами, — каже Дмитро Демидович. — Вони змушені знижувати виробництво або недоотримувати виторг. "Укрзалізниця" втрачає — бо знижується обсяг можливого перевезення. І загалом, відповідно, втрачає економіка України».

На те, що «Укрзалізниця» не покриває потреби в тязі, скаржаться і промислові підприємства. Про зростання запасів на складах кажуть представники АрселорМіттал Кривий Ріг і Полтавського ГЗК. Накопичення продукції свідчить про потребу в перевезенні значної кількості вантажів як всередині країни, так і на експорт — зазначає начальник відділу зовнішньої логістики криворізького меткомбінату Андрій Мороз.

«Наше підприємство змушене вдаватися до імпорту вапняку через порти, хоча основними джерелами цієї сировини виступають підприємства Західної України та Донецького регіону. Але істотно збільшити вивезення вапняку всередині країни не вдається, через це частину потреб доводиться перекривати за рахунок імпорту. Чому ми цьогоріч купили 500 вагонів? Не для того, щоби більше заробити. Насправді це вимушений захід у відповідь на ризики, пов’язані з невивезенням сировини та готової продукції. У цьому ж контексті необхідно розглядати й наполегливі прохання підприємств щодо запровадження приватної тяги», — пояснив А. Мороз.

Вирішити проблему міг би законопроект «Про залізничний транспорт України» (№7316), розроблений Міністерством інфраструктури за підтримки міжнародних консультантів.

Ще одна тема, яку порушували в дискусіях учасники конференції, стосується збереження вагонного парку. Так, керівник департаменту вагонного господарства «Укрзалізниці» Олег Мотін зазначив, що головною проблемою експлуатації зараз є розкомплектування вагонів, і без підтримки правоохоронних органів подолати цю проблему ПАТ «Укрзалізниця» не зможе.

Учасники зустрічі наголосили на важливості подальшого процесу реформування галузі та створення конкурентного ринку з чіткими правилами гри. Однак, у зв’язку з останніми подіями бачимо, схоже, брак волі до реформування галузі.