Підприємства Корпорації

Знайшли ресурс. Операторам дефіцит парку не загрожує

24.10.2011

Джерело: Гудок

Генеральний директор найбільшої на Україну компанії-оператора ТОВ «Лемтранс» Володимир Мезенцев повідомив «Гудку-1520», що за перше півріччя його парк виріс на 500 піввагонів, а до кінця 2011 року планується придбання ще 1,5 тис. одиниць цього виду рухомого складу.
 
В Українї операторський ринок поки не такий широкий, як в РФ. Крім того, потужності вагонобудівних підприємств, як правило, вже забезпечені замовленнями. І велика їх частина припадає на російських покупців. Тому масове оновлення парку операторами поки рідкість.
 
«Ми плануємо продовжувати активне оновлення і модернізацію вагонного парку. Крім того, підвищення рівня ефективності використання рухомого складу і терміну оборотності вагона за рахунок скорочення непродуктивних простоїв надасть додатковий ресурс для збільшення обсягів вантажоперевезень», — розповідає Володимир Мезенцев.
 
Підвівши підсумки першого півріччя, керівництво «Лемтранс» повідомило, що перевезення вантажів вагонами збільшилися на 18%, до 17,8 млн тонн. При цьому основна номенклатура компанії, кам'яне вугілля, показало зростання на 15,1% (до 7,3 млн тонн). Перевезення чорних металів зросло на 25,5% (до 1,4 млн тонн), залізорудної сировини — більш ніж в 1,6 рази (до 5,8 млн). Середньодобове навантаження - понад 83 тис. тонн, тобто 17,4% до показників минулого року.
 
«Зростання вантажоперевезень пов'язаний у тому числі і з покупкою рухомого складу, — уточнює генеральний директор «Лемтранс». - Крім того, ми активно працюємо над оптимізацією логістичних схем, які дозволяють скоротити порожній пробіг та підвищують ефективність використання парку ».
 
Експерт Центру політичного та економічного аналізу Ірина Кава назвала «Лемтранс» першим за величиною парку приватним вантажним оператором Україні. «В кінці 2010 року парк вантажних вагонів України склав 183,6 тис., з них УЗ належить 120,06 тис. вагонів. Після покупки ще 2 тис. напіввагонів «Лемтранс» буде володіти приблизно 12,5 тис. одиниць рухомого складу. Крім оптимізації логістичних схем, успіх компанії забезпечує наявність довгострокових договорів на перевезення вантажів з найбільшими українськими компаніями, серед яких підприємства української багатогалузевої групи «Систем Кепітал Менеджмент». СКМ належить 19,95% акцій «Лемтранс».
 
Директор Асоціації операторів залізничного транспорту України Галина Поліщук стверджує, що «Лемтранс» займає заслужене перше місце серед операторів завдяки ефективному використанню рухомого складу, збільшенню обороту вагонів та маршрутизації. До того ж цього року було відремонтовано вагонний парк, і кошти були вкладені в модернізацію, ці дії призвели до позитивного результату. У першому півріччі було відремонтовано 2,32 тис. піввагонів - на 25% більше, ніж у 2010-му. За підсумками року планується довести обсяг ремонтних робіт до 6 тис. одиниць.
 
Безумовно, в умовах дефіциту вагонів на мережі українських залізниць у цьому році може бути знову піднята тема об'єднання інвентарного парку вантажних вагонів "Укрзалізниці" (УЗ) з парком приватних операторів. У 2010 році екс-генеральний директор УЗ Михайло Костюк заявив, що об'єднання парків забезпечить ефективне використання вагонного парку, дасть можливість регулювати цінової процес та задовольняти потреби клієнтів завдяки поліпшенню диспетчеризації, кількісних і якісних показників експлуатації рухомого складу.
 
Між тим директор Асоціації операторів залізничного транспорту України Галина Поліщук вважає, що це питання знову може бути піднято, але тільки після проходження етапу реформування УЗ.
 
«Тільки після того, як буде прописано, на яких засадах проводиться об'єднання, можна буде знову до цього повернутися. Великий скепсис все одно буде у приватних операторів, так як їм не все одно, як і де будуть використовувати їх парк. У центр в будь-якому випадку буде поставлена ​​економіка », — зазначила Галина Поліщук.